Chattibotti neuvoo jäsenasioissa ja työelämäkysymyksissä

Akava kehittää yhdessä jäsenliittojensa kanssa nykyisten ja tulevien jäsenten digitaalisia palveluita. Kahdeksan Akavan jäsenliittoa on julkaissut chattibotin palvelujen ja neuvonnan tueksi.

Chattibotti on automaatti- tai tekoälypohjainen ohjelma, joka keskustelee käyttäjänsä kanssa. Chattibotteja ovat perinteisesti käyttäneet verkkokaupat sekä asiakaspalveluorganisaatiot, joiden käytössä virtuaalinen botti korvaa tai täydentää perinteistä asiakaspalvelua.

Tutustu Akavan liittojen botteihin

Insinööriliiton Jesse jäsenetubotti tutustuttaa Insinööriliiton jäsenetuihin ja palveluihin

Liittojen chattibottien lisäksi Akava julkaisee syksyllä nuorille aikuisille suunnatun botin, joka neuvoo ja ohjaa erilaisissa työelämään liittyvissä kysymyksissä. Botin tavoitteena on opastaa käyttäjiään esimerkiksi työnhaussa, palkka-asioissa ja työelämän paineiden hallinnassa sekä nostaa aktiivisesti esiin ammattiliittopohjaisia ratkaisuja. Botin beta-versiota voi jo testata osoitteessa www.akava.fi/duunimentori.

css.php